NBA Finalleri’nde 2-0 Önde Olan New York Knicks, 53 Yıl Sonra Şampiyon Olabilecek mi?
Seri başlamadan önce genel görüş Spurs’ün favori olduğu yönündeydi
tüm seriyi belirleyecek unsur tabii ki de wembanyama olacak. yani new york hücumu da, new york savunması da spurs savunması da spurs hücumu da çok bariz bir şekilde wemby’nin ne yapacağı, nerede olacağı, o an nerede duruyor olacağı üzerinden şekillenecek.
new york üzerinden bakınca hücumda towns’ın devreye girişi, top dağıtımında bu playoff’da boyut atlamaları ve playoff için geçen yıllara (thibs yılları yani) göre çok daha geniş bir rotasyon kullanmaları gibi pek çok avantaja sahipler. el üstü şutlarda da iyiler. şaka değil, kat zaten çok iyi üç sayı atar annuoby de bu sene manyak üçlük atıyor!!! özellikle wemby’nin blok tehdidinden uzakta verimli skor yapma şansına sahipler. bu onlar için avantaj. savunmada ise cidden sertler, geri koşmada iyiler ve şu ana kadar (rahip) brunson’ı (bu geyiği yapmak zorundaydım, özür ehehe) çok iyi sakladılar. bu işi de öğrendiler. ayrıca annuoby, bridges, hart üçlüsü gerçekten etkili; ortayı çok iyi kapatıyorlar köşelere de çok iyi baskı yapıyorlar, switch te de çok oturmuş durumdalar. takım karakterleri hep mücadeleci ve hiçbir zaman yenilgiyi kabul etmiyorlar. bu önemli bir karakter.
dezavantajlar da var ama… bir kere brunson soru işareti. çünkü oyunu oynamayı en çok sevdiği yerde dünyanın gelmiş geçmiş en büyük blok tehdidi var. oyununu dış şut ve içeri drive edip dışarı top çıkararak rakibin dengesini bozmak temelli 2 boyutlu bir forma dönüştürmesi lazım. ayrıca da çok forma spurs kısaları tarafından itinayla hedeflenecek. özellikle kat, robinson, annuoby üçlüsü wemby’e basacaklardır ama adam anomali… yettiremeyebilirsiniz.
spurs açısından ciddi bir atletizm ve wembanyama avantajı var. savunmada net ve sert olmalarının falan bir önemi yok. new york’un tüm sezon boyunca yaptığı temel hücumu bozacaklar. doğal yapıları bu. şutörlüklerine çok da güvenmiyorum ama hem sert takımlar hem de doğaüstü desteğe sahipler.
tahmin: her ne kadar new york şampiyonluğuna sevinecek olsam da spurs’ün wemby’e sahip olması ve bu avantajın new york da hem brunson hem de towns’ın hücum silahlarına ciddi zorluk getiriyor olması ibreyi benim için spurs’e getiriyor. new york şampiyon olacaksa guard rotasyonunda ciddi ezici üstünlük ve mitchell robinson’ın sakatlık makatlık demeden uzun uzun oynaması gerekiyor. knicks’in harika şutları sürekli olarak atabilmesi hele ki rakip spurs iken bence mümkün olmayacak.