TÜRKİYE

Yaz Sezonu Başladı: Otobüslerde Yolcu Rekoru Kırılıyor! Uzmanlardan Kritik Uyarılar

Türkiye’de şehirler arası otobüs seyahatlerinde yaz hareketliliği resmen başladı. TOBB Kara Yolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım, sektördeki mevcut durumu ve beklenen yoğunluğu değerlendirdi. Özellikle üniversite final sınavlarının sona ermesiyle birlikte öğrencilerin memleketlerine dönüşleri, otobüs bileti satışlarında gözle görülür bir artışa yol açtı. Ancak asıl yoğunluğun, okulların kapanmasıyla birlikte tüm Türkiye genelinde yaşanacağı öngörülüyor.
Haziran ayının sonlarına doğru, özellikle 27 Haziran’dan itibaren karnelerin alınmasıyla beraber, Anadolu’ya yönelik otobüs seferlerine olan talep büyük ölçüde yükseldi. 1 Temmuz’dan itibaren öğretmenlerin de yaz tatiline girmesiyle birlikte, özellikle popüler tatil bölgelerine doğru otobüs seyahatlerinde ciddi bir artış bekleniyor.
Türkiye genelinde 343 otobüs firması, toplamda 8 bin araçlık filosuyla yolculara hizmet veriyor. Normal günlerde 22 bin olan günlük otobüs sefer sayısı, yaz tatili, bayramlar ve haziran sonu temmuz başı gibi özel dönemlerde 27 bine kadar çıkabiliyor. Sektör, okulların kapanmasını takiben iki hafta içinde yaklaşık 7 milyon, tüm yaz dönemi boyunca ise 30 milyona yakın yolcu taşımayı hedefliyor. Üniversite öğrencileri genellikle ailelerinin yanına dönerken, okulların kapanmasıyla birlikte tatil bölgelerine olan ilgi de kayda değer bir artış gösteriyor.
Sıcak hava koşulları nedeniyle otobüslerde ücretsiz soğuk su ikramı yapılacağı belirtildi. Yıldırım, sıcak içecekler ve yiyecek ikramlarının firmadan firmaya değiştiğini, ancak ikramların tamamen kaldırılmadığını, hatta bazı firmaların yaz sezonuna özel dondurma ikramı sunduğunu ifade etti.
Yoğun seyahat dönemlerinde yaşanan talepten dolayı, yolcuların dönüş biletlerini de gidiş biletiyle birlikte almalarının önemine dikkat çekildi. Ayrıca, tatil süresince yollarda yaşanacak yoğunluk göz önüne alındığında, başta otobüs sürücüleri olmak üzere tüm sürücülerin ve trafiğe çıkan herkesin daha dikkatli olması gerektiği vurgulandı. Zaman zaman yaşanan otobüs kazalarının önüne geçmek için sürücülerin dinlenmiş, uykusunu almış ve araç bakımlarının eksiksiz yapılmış olması gerektiği belirtildi. Seyahat eden vatandaşların emniyet kemeri takma zorunluluğu da hatırlatıldı.
Trafik kurallarına uymayan otobüs şoförlerinin şikayet edilebileceği bilgisi de paylaşıldı. Kural ihlali yapan şehirler arası otobüs şoförleri için CİMER üzerinden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na veya “Alo 123” hattına bildirimde bulunulabileceği açıklandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir